26 Haziran 2010

PERA MÜZESİ'nde FERNANDO BOTERO Resim Sergisi'ni Gezdim.


































22 Haziran 2010'da eşimle birlikte PERA MÜZESİ'nde FERNANDO BOTERO Resim Sergisi'ni gezdik..

SERGİ;

04 Mayıs 2010-18 Temmuz 2010 tarihleri arasında gezilebilir..





Hafta içi olduğundan kalabalık yoktu.


Bütün resimlerin tek tek fotoğrafını çekmeye çalıştım..


Sergiyi gezerken BOTERO ile ilgili film gösterimini izledik..


Filmin başını kaçırdık,ama çok güzeldi..


Botero'nun insanları ve nesneleri çok büyük boyutta resmetmesini ve devasa boyutta yaptığı heykelleri izledik filmde..


Sergide heykelleri yoktu..


İyi ki belgesel filmi izleme şansımız oldu..


Böylece,sanatçının dünyanın birçok  ülkesinde açık ve kapalı alanlarda sergilediği çok büyük boyuttaki insan ve hayvan heykellerini izlemiş olduk..


Filmde Sanatçı,yaptığı resim ve heykellerde nelerden etkilendiğini,çalışmalarını,sergilerini,yaşam tarzını bizlerle paylaşıyor..


Eserlerinin konuları ; bizzat yaşadığı olaylar,gezdiği ve gördüğü yerler-insanlar-nesneler..


Sirk hayatını çok sevdiğini söylüyor..















Sirklere giderek bizzat oradaki yaşamı inceliyor ve resmediyor..


Boğa Güreşlerini çok sevdiğini ,hatta matador olmayı öğrenmek istediğini söylüyor..















Matadorluğun zorluklarını gördükten sonra,onları resimlerine aktarmayı tercih etmiş..

Genelevlerdeki ve barlardaki kadın-erkek ilişkilerini,orada yaşananları incelemiş ,onları da tualine aktarmış.













Din adamlarını,katedralleri,onların yaşamını da çok güzel canlandırmış..










Sanatçının kullandığı canlı renkler sayesinde resimlerindeki varlıklar adeta canlı gibi..

Ölüdoğa diye tanımladığı natürmontları da çok güzel,nesneler çok büyük,çok kalın,çok renkli..



















Hiçbir sanatçının yapmaya cesaret edemedi büyük resimler!!!

Kadınların kalçalarını,bacaklarını çok şişman olarak yaptığı resimlerin çoğunda;

Kadınların göğüsleri,elleri ve ayakları çok küçük.













Kocaman yaptığı bir insan,eşya veya hayvan figürünün yanındaki nesne veya insan ondan çok daha küçük boyutta..














Yani resimlerinde tezatlığı da vurgulamış bana göre..

İnsan vücudunu ve yüzünü çok canlı bir ten rengine boyamış..














Kıyafetlerindeki kumaşlar,kıvrımlar sanki gerçek gibi..

Latin Amerika'daki yaşamı,sirk dünyasını,genelevleri,barları,boğa güreşlerini kendi bakış açısı ile ve bilerek büyük ve yer kaplayacak çizgi ve renklerle tualine çok güzel aktarmayı başarmış..

Resimlerinde ünlü ressam PAUL GAUGUIN'den etkilenmiş..

Ünlü sanatçıların,ressamların,Picasso'nun bile şişman resimlerini yapmış..

Kendi resimlerini de şişman yapmış..














Botero Sergisini gezdikten sonra,diğer katlardaki  Koleksiyon Sergisi:Düşlerin Kenti İstanbul ve Eski zamanlarda kullanılmış olan Ağırlıkların bulunduğu kalıcı sergiyi gezdik.

Fotoğraflarını çektim birçoğunun..

Osman Hamdi Bey'in KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ Tablosunun karşısında dakikalarca kaldım..Seyretmeye doyamadım..Daha önce defalarca fotoğrafını çektiğim halde yine fotoğrafını çektim..Ama hiçbir fotoğraf o resimde çıplak gözle görebildiğimiz çok özel  görüntüyü yansıtamaz bence..




Sergiyi gezdikten sonra cafesinde eşimle birlikte çay içtik..

Pera Cafe'de ;

Kolombiya Mutfağından Menüsü ve Pera Cafe Menüsü var.

Çıkışta hediyelik bölümüne uğradım..

Hediyelik bölümünde serginin kitabı,kitap ayraçları,şık bir kutu içinde botero resimlerinin kartpostalları,rozetleri vb.var..


Sergilere ait kitap ayraçlarını biriktirdiğimden,birkaç tane Botero resim sergisi ile ilgili kitap ayracı aldım.

Osman Hamdi Bey'in KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ Tablosunun Çerçeveli  reprodüksiyonunu aldım..

Salonumuzun  bir duvarında eşimin dedesinden kalma antika saatin yanına astım..

Karşı duvarda da yirmi yıldır en sevdiğim iki sanatçı,Picasso ve Salvador Dali'nin reprodüksiyonları var..

Picasso'nun büyük boy GUERNİCA Tablosu..

Dali'nin de büyük boy bir tablosu..


Keşke onlara ait orjinal tek bir tablom olabilseydi..

Neyse,şimdilik elimdekilerle de mutlu oluyorum..

Birgün Picasso ve Dali Müzelerini gezebilirsem daha da mutlu olacağım..

Herkese sanatla dolu, renkli,güzel bir  yaşam dilerim..

Sağlıksız,sevgisiz ve sanatsız kalmayın..

not:
Sergiye girişte bilet alırken,görevliler hatırlatmadığından kulaklık almayı düşünemedim.Sergiyi gezerken bazı resimlerin açıklamalarının yanında kulaklık işareti olduğunu çok sonra farkettim ve üzüldüm..

Çıkışta görevlileri uyardım..Bari benden sonra bilet alanlara kulaklık isteyip istemediklerini sorun dedim..
Bu arada kulaklık ücretli imiş!!!

selma er.


http://www.peramuzesi.org.tr/


http://selmaer.blogspot.com/2010/05/fernando-botero-resim-sergisi-turkiyede.html


http://www.google.com.tr/images?hl=tr&rlz=1T4GGLR_trTR357TR358&q=fernando+botero&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=VkgmTJiFFZCRjAfr_tVq&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCoQsAQwAA

http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Botero

http://www.cnnturk.com/2010/kultur.sanat/diger/05/10/enteresan.ressam.fernando.botero/575627.0/index.html

http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=35089&rid=2

http://www.wingscard.com.tr/wings-style/bu-hafta/fernando-botero-sergisi.html

http://www.fernando-botero.com/

13 yorum:

Selma Er dedi ki...

Blogumda bir sorun oluştu..saatlerce uğraşıp (picasa'dan dışa aktarıp yüklediğim)yazıma tek tek yükledğim sergi fotoğrafları önce yazımda gözüktüğü halde,sonra gözükmez oldu..Çok emek vermiştim..Düzeltmeye/tekrar yüklemeye çalışacağım..

didem dedi ki...

Halacim senin muzelerle ilgili yazilarin cok guzel oluyor. Resimlerde sorun cikmasina uzuldum.
Sayende bilmedigim yeni seyler ogrendim. Kitap ayraci biriktirdigini bilmiyordum sana biriktireyim bundan sonra.Sevgiler, Didem

Selma Er dedi ki...

canım..keşke beraber gezebilseydik..ama eminim,sen de oralarda sevdiğin sanatsal faaliyetleri izliyorsundur..kitap ayraçlarının yanında(remzi kitabevi'ne her gidişimde yeni çıkan kitaplar için özel yapılan ayraçlardan istiyoru.),asıl eski kartpostal biriktiriyorum..eski İstanbul kartpostalları,osmanlı dönemine ait kartpostalları,özellikle arkası yazılı eski kartpostalları sahaflardan falan alıyorum..dedenden kalma eski güzellik kraliçelerinin,Atatürk'ün,cumhuriyetin ilk yıllarında türkiye'nin değişik şehirlerinin kartpostalları var bende..sevgiler..

Selma Er dedi ki...

silinen fotoğrafların bir kısmını yeniden yükledim..

GÜVEN SERİN dedi ki...

Selam Ola. Çok hoş bir ziyaret. Pera Müzesini özlemişem ben :))

bilge dedi ki...

sevgili selma er çok güzel resimler paylaşımın için teşekkürler..bende bir ara kartpostallar biriktiriyordum ama çalışma hayatının hengamesinden ara verdim..iyi fikir tekrar başlıyayım sevgilerimle..

Selma Er dedi ki...

sevgili GÜVEN ve BİLGE..Yorumlarınıza teşekkürler..

Asortik Krep dedi ki...

Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler.

Selma Er dedi ki...

teşekkürler asortik krep..bloguma hoşgeldiniz.bu sayede ben de sizin güzel yazılarınızla tanışmış oldum..güzel paylaşımlar dilerim..

Stil Direktoru dedi ki...

aklım ne kadardır Bottero'da geldiğimde bitmezse bende gidicem canım sevgiler mucx kocaman

Selma Er dedi ki...

sevgili stil direktörü,teşekkürler..çok güzel bir sergi gerçekten..ayrıca cafesinde oturup,bir yorgunluk çayı veya içkisi içmek de güzel..bugün yine sizin blogunuzun o güzel sayfalarında dolaştım..daha önce okuyamadığım sayfaları da tek tek okuyacağım..

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Merhaba Selma hanım,
Nasıl sınız?
özlemişim sizinle yazışmayı, buram buram kültür kokan bloğunuzu izlemeyi.
Sayenizde sergiyi gezmiş kadar olduk bizde, teşekkürler emeğinize.sevgiler.

Selma Er dedi ki...

merhaba güngör hn,teşekkürler..şimdi ayvalık'dan döndük.hemen bilgisayarımı açtım..ayvalık gezimi de sizlerle paylaşmak ümidi ile..sevgiler..