7 Mart 2010

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ'müz kutlu olsun..







Kadın;

*çocuktur,
*annedir,
*abladır,
*kardeştir,
*arkadaştır,
*dosttur,
*sevgilidir,
*bir erkeğin eşidir..

Ama ilk önce kendisidir..

Kadındır..

*gururludur,
*tok gözlüdür,
*fedakardır..
*yemez,yedirir,
*giymez,giydirir,
*yüreğine dünyaları sığdırır,
*sırtında tonlarca yük yaşır,
*yere düşse de,hemen kalkar..çamurlara bulanmaz!!

Tüm kadınlarımızın 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutluyorum..

Kadının;

Tüm Dünya'da,

*özgür,
*saygıdeğer,
*sevilen,
*sayılan,
*baştacı yapılan,
*erkeklerle her ortamda eşit olduğu kabul edilen

değerli varlığının anlaşılmasını  ve kıymetinin bilinmesini diliyorum..

*Kız çocuklarının okula gönderilmemesine,
*Başlık parası için,tanımadığı,istemediği  erkekle evlendirilmesine,
*Töre cinayetlerine,
*Kadını hor gören tüm davranışlara

şiddetle karşı çıkıyorum ve kınıyorum..

*Herşeyden önce kadının eğitim görmesini,ekonomik özgürlüğünün  olmasını,başını her zaman dik tutmasını diliyorum..
**

''17 Mart 1923 -Tarsus ''


''ATATÜRK İstasyon'dan şehre doğru, bir süre yaya olarak yürüdü. O'nu görmek için sabahtan itibaren yolları dolduran Tarsusluların arasından neşe ile selamlar vererek, ilerledi. O sırada ansızın bir olayla karşılaştı.

Milli Mücadele'deki çete giysili bir kadın, ATATÜRK 'ün yolunu keserek ayağına kapandı. Gözyaşlarıyla şöyle haykırıyordu:


- "Bastığın toprağa kurban olayım Paşam!"


ATATÜRK onu yerden kaldırmak için eğilirken kulağına bu kadının Kurtuluş Savaşında cephelerde çarpışmış olan (Adile Çavuş) olduğunu fısıldadılar.

Gözlerinden iki damla yaş düşen ATATÜRK , bu güneşten yüzü yanmış kadının elinden tutup ayağa kaldırdı ve ona şöyle seslendi:

- "Kahraman Türk kadını! Sen yerlerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde yükselmeye layıksın."

4 yorum:

didem dedi ki...

Cok guzel bir yazi olmus...Dunya kadinlar gunumuz kutlu olsun...
Sevgiler
Didem

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Çok güzel ve öok gurur verici.
Kadınlar günümüz kutlu olsun.
Sevgiler...

GÜVEN SERİN dedi ki...

Bazen kutsanır,bazen taşlanır. Bazen başüstünde taşınır, bazen yerlerde sürünür... Binlerce yılın garip ve utanalası hataları; hiçbir özür ile telafi edelmeyecektir. Ve biz, BİZİM KADINLARIMIZ diye nutuklar atarken; ben erkek olarak, her zaman bir şeylerin eksikliğini duyacağım, bizden yana...

Emekçi kadınlara,analara,sevgililere,selam olsun...

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Bütün emekçi kadınlarımızın kadınlar gününü kutluyorum.

Muhteşem bir paylaşım olmuş Selma hanım, Sevgiler.